{/syntax}
2671
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 2671 lidí, buďte další
10.06.2016

Nejúspěšnější internetoví podnikatelé

E-shop je jen jeden z mála způsobů, jak si na internetu vydělat. I samotné jeho “vytváření” vás může dostat do pěkného balíku. Jako důkaz poslouží ti nejúspěšnější internetoví podnikatelé, kteří se vlastně nijak neliší od podnikatelů v jiných sférách: přišli na to, co lidem chybí, a do velké míry navíc přetvořili vnímání virtuálního prostoru a jeho možnosti jako takové.

Když se řekne internet, Google nám automaticky naskočí jako synonymum. Nejpoužívanější vyhledávač přinesl každému ze svých tvůrců (Larry Pageovi a Sergeji Brinovi) k dnešnímu dni 36 miliard amerických dolarů. Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, do značné míry nejenže ovlivnil komunikaci mezi jednotlivcem a jeho okolím, milovaná a zároveň proklínaná sociální síť ho vynesla do žebříčku nejbohatších lidí světa s jměním ve výši 51 miliard dolarů. 

Amazon, největší internetový obchod, budí posledních několik let diskuzi, především kvůli drsným podmínkám, v nichž pracují zaměstnanci, jimž se přezdívá Amazonians. Cílevědomost a přísnost každopádně jeho zakladateli Jeffu Bezosovi přinesla 63 miliard dolarů. Internetová aukční síň a bleší trh v jednom, eBay, nabízí poněkud odlišnou zkušenost jak pro nakupující, tak pro prodejce. Nejde o nejlevnější úlovek, nýbrž o ten nejzajímavější. I na takovém byznys modelu s neochvějným puncem romantiky se dá pohádkově zbohatnout. Zakladatel Pierre Omidyar s majetkem 7,2 miliard dolarů o tom jistě ví své.

Výše uvedené příklady zdaleka nejsou jediné. Internet je každopádně místem, kde můžou královsky zbohatnout i děti. Jsou-li vaším jazykem jedničky a nuly a jediným potřebným nástrojem je počítač doplněný o dětskou fantazii, ocitáte se náhle ve světě takřka neomezených možností. Vstupní investice v podobě pár korun za doménu se může nesčetněkrát zúročit! Teenageři se ve virtuálním světě pohybují jako ryby ve vodě. Ti šikovnější tudíž můžou velmi snadno vytušit, co tam jejich vrstevníkům chybí.

Sourozenci Cookovi přišli s online verzí školních ročenek, v USA tolik oblíbených. Díky stránce myyearbook.com si ke kapesnému přilepšili sympatickými 100 miliony dolarů. Stránka nyní funguje pod jménem MeetMe, což lze volně přeložit jako “Seznam se se mnou”. Ashley Quals odstartovala svou stránku whateverlife.com jednoduše proto, aby se podělila o lay-outy, neboli graficky ztvárněná pozadí pro MySpace (sociální síť populární těsně před nástupem Facebooku). Obrovská popularita logicky vyústila v příjem z reklamy tak vysoký, že ji vyšvihl mezi nejúspěšnější internetové podnikatele. Nick D’Aloisio vytvořil svou první aplikaci pro mobilní telefony ve 12 letech. Pozoruhodná aplikace Trimit zkracovala odborný text, čímž zjednodušila jeho nastudování. Všiml si jí i investor z Hong-Kongu, jež mu dal k dispozici 300 000 dolarů na její vylepšení. Výsledek? Za aplikaci přejmenovanou na Summly zaplatilo Yahoo neuvěřitelných 30 milionů dolarů. Za trendující sociální sítí Snapchat stojí tři studenti Stanfordské univerzity. V době, kdy se pustili do realizace nápadu, jim bylo lehce přes dvacet let. Dnes má každý z nich na účtu přes dvě miliardy dolarů.


Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    20.07.2023

    Co poslouchat o kyberbezpečnosti

    Podcasty se staly běžnou součástí našeho života. Během léta si jejich poslechem můžeme zpříjemnit volné dny nebo dovolenou. Poslechnout si je můžeme v autě, v lese, u vody i v naší oblíbené kavárně.

    09.05.2023

    Podcasty KyberGuru odhalují zákulisí internetové kriminality

    Desetidílný podcastový seriál KyberGuru osvětluje posluchačům pět aktuálních témat, která se týkají každého uživatele internetu.

    21.11.2022

    8 otázek a odpovědí k elektronické identitě

    Usnadňuje podání žádosti o příspěvek na bydlení, daňového přiznání nebo přihlášení k portálu zdravotní pojišťovny. Řeč je o elektronické identitě.

    14.06.2022

    Podvodníci loví na Instagramu. Zneužívají přitom ČEZ i Aktuálně.cz

    Na české uživatele Instagramu v těchto dnech útočí reklama na výhodné investování do akcií energetické společnosti ČEZ.