Jsou mladí a zbohatli na internetu
Odvážnému štěstí přeje. Pokud se k odvaze přidá ještě podnikavost, znalost počítačů a internetu, může si svůj americký sen splnit úplně každý. A tak jsou mezi českými milionáři podnikatelé, kteří odstartovali svůj byznys ještě jako teenageři a zazářili s originálními koncepty. Dnes vlastní zavedené firmy, nebo se jim povedlo své projekty úspěšně prodat.
Školní sešit oslovil svět
Jakub Rož (22) patří mezi jedny z nejznámějších mladých milionářů. Jeho aplikace na zapisování poznámek skolnisesit.cz vznikla z praktických studentských potřeb. Nebavilo ho nosit do školy sešit a tak vyvinul web na zapisování poznámek, který nejdřív šířil mezi své spolužáky a během několika týdnů už měl deset tisíc uživatelů. V šestnácti letech prodal podíl ve své firmě za 4 miliony korun a dnes používají jeho aplikaci statisíce studentů po celém světě. Kromě toho rozjel podnikavý mladík svou vlastní digitální agenturu se zaměřením na firemní marketing, která má v současnosti přes deset zaměstnanců v Česku a ve Francii. Ambice mu rozhodně nechybí. Až bude mít školní sešit půl milionu uživatelů, chce aplikaci prodat a vlastnit největší digitální agenturu v Česku.
Když přinese hraní her užitek
Lukáš Stibor (27) hrál jako náctiletý pořád hry na internetu a jeho rodiče se nemohli doplatit každý měsíc za připojení. A tak svému synovi dali nové pravidlo - na internet si musíš vydělat sám. Lukáš tak začal tvořit webové stránky a postupně se začal živit prodejem reklamy na internetu. Se svým internetovým spoluhráčem z dětství založili firmu Cleevio, která dodnes vyvíjí mobilní hry a aplikace. Pro inspiraci jak se ve svém byznysu posunout dál vyrazili společníci do Spojených států a vrátili se s nápady na nové aplikace. O ty je obrovský zájem a roční obrat podniku se momentálně pohybuje okolo 30 milionů korun.
Když si umíte hrát
Lukáš Kořínek (27) začal objevovat svět počítačů a internetu v 11 letech. Budoval vlastní internetové stránky a zlepšoval je, jak to šlo. Časem se zaměřil na blog o mobilních telefonech a získal obrovskou čtenářskou základnu. Baví ho vymýšlet strategie na propojení světa digitálních médií a sociálních sítí. Jeho firma se 30 zaměstnanci se neustále vyvíjí a její obrat se v současnosti pohybuje v řádech desítek milionů korun.