{/syntax}
3086
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 3086 lidí, buďte další
05.11.2019

Instagram pro pokročilé

V předchozím článku jsme si řekli základy Instagramu – co a kde můžete najít. Tentokrát se podíváme této sociální síti trošku více na zoubek.

Co a jak sdílet

Instagram je spíše veřejná platforma. Svůj profil ale můžete zpřístupnit výlučně jen vámi vybraným sledujícím, kteří vám budou muset vždy odeslat žádost o sledování, již buď potvrdíte, či zamítnete. V takovém případě můžete mít instagramový profil jen pro členy své rodiny. To ocení především babička s dědou.

Pokud budete používat veřejný profil, přistupujte k volbě zveřejňovaného obsahu velmi obezřetně a zároveň s tím, že to, co jednou zveřejníte, už může na internetu zůstat navždy. Proto je vhodné nezveřejňovat třeba fotografie své rodiny, zejména ne vnoučat a dětí, kterým by to mohlo později třeba vadit. Pokud takovou fotografii chcete zveřejnit, je lepší se s nimi vždy poradit. Adekvátně k tomu volte i popisky svých fotografií a videí. Vámi zveřejněný obsah mohou totiž vidět i ti lidé, které nemáte třeba v lásce a nechcete se s nimi bavit.

Jak reagovat na příspěvky členů rodiny

Když už jsme zmínili vnoučata a děti, je dobré zmínit také diskuse pod příspěvkem. Pokud v nich na něco reagujete, vidí to úplně všichni sledující daného člověka. Diskuse pod fotografií nebo videem tedy není prostorem pro osobnější informace. Některé komentáře nemusí být především dospívajícím dětem a vnoučatům příjemné. U stories je to však jinak. Komentář, který zašlete uživateli u obrázku či videa ve stories, se zobrazí přímo jemu ve formě přímé zprávy. Pokud na něj pak reaguje, jedná se o vaši soukromou konverzaci, kterou nikdo jiný nevidí.

Proč lidé neukazují na Instagramu pravdu

Instagram je proslulý tím, že na něm najdete všechno jen ne obrázek reality. Každá fotografie je zde pečlivě upravená, i proto, že sám Instagram nabízí celou řadu filtrů, které fotografie či videa upraví tak, aby vypadaly jinak. Instagram je takovou obrazovou výstavní skříní života uživatelů. Řada z nich chce na Instagramu cíleně vypadat jinak – typicky spokojeně, bohatě, bezstarostně. Někteří lidé používají Instagram k motivaci ostatních, jiní k prodeji svých nebo cizích výrobků (za což ovšem dostávají velmi dobře zaplaceno), někteří kvůli získávání práce nebo třeba partnerů a někteří čistě proto, aby se podělili třeba o to, co se jim v daný den povedlo, líbilo, zaujalo je. Myslete tedy na to, že v drtivé většině případů se nejedná o pravdivý obraz reality a často ani pravdivou výpověď o jejich pohledu na svět.

Reklamy na Instagramu

Instagram obsahuje velké množství reklam. Ty jsou zaplacené buď Instagramu, kdy je u příspěvku pod jménem profilu napsáno „Sponzorováno“, nebo majiteli profilu, kdy se příspěvek mnohdy tváří jako běžná instagramová fotka nebo video, ale je to skrytá a draze placená reklama, která vás má nalákat k nákupu daného výrobku či služby. Pokud vám tedy někdo vypráví o skvělé nové pánvi, kterou si pořídil, tak to dělá ve většině případů proto, že za to dostal velmi dobře zaplaceno, a sám by si navíc takovou pánev třeba nikdy nekoupil. Nezapomeňte na to, že reklamy na vás mohou „vyskočit“ i při procházení stories.

Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    NOVÝ
    21.11.2022

    8 otázek a odpovědí k elektronické identitě

    Usnadňuje podání žádosti o příspěvek na bydlení, daňového přiznání nebo přihlášení k portálu zdravotní pojišťovny. Řeč je o elektronické identitě.

    14.06.2022

    Podvodníci loví na Instagramu. Zneužívají přitom ČEZ i Aktuálně.cz

    Na české uživatele Instagramu v těchto dnech útočí reklama na výhodné investování do akcií energetické společnosti ČEZ.

    13.05.2022

    Pozor na falešné SMS!

    Uživatelé mobilních telefonů s operačním systémem Android by se měli mít na pozoru. Sítěmi českých mobilních operátorů se šíří malware Flutbot, který útočí právě na takováto zařízení.

    09.11.2021

    Varování před ruskými přítelkyněmi: skutečný příběh

    Varování před seznamováním s dívkami z východu není ničím novým. Obvykle se však dočteme, že podvodníky toužící po našich penězích poznáme velmi snadno. Např. podle oslovení přes Facebook, ověřením…