2220
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 2220 lidí, buďte další
05.11.2019

Instagram pro pokročilé

V předchozím článku jsme si řekli základy Instagramu – co a kde můžete najít. Tentokrát se podíváme této sociální síti trošku více na zoubek.

Co a jak sdílet

Instagram je spíše veřejná platforma. Svůj profil ale můžete zpřístupnit výlučně jen vámi vybraným sledujícím, kteří vám budou muset vždy odeslat žádost o sledování, již buď potvrdíte, či zamítnete. V takovém případě můžete mít instagramový profil jen pro členy své rodiny. To ocení především babička s dědou.

Pokud budete používat veřejný profil, přistupujte k volbě zveřejňovaného obsahu velmi obezřetně a zároveň s tím, že to, co jednou zveřejníte, už může na internetu zůstat navždy. Proto je vhodné nezveřejňovat třeba fotografie své rodiny, zejména ne vnoučat a dětí, kterým by to mohlo později třeba vadit. Pokud takovou fotografii chcete zveřejnit, je lepší se s nimi vždy poradit. Adekvátně k tomu volte i popisky svých fotografií a videí. Vámi zveřejněný obsah mohou totiž vidět i ti lidé, které nemáte třeba v lásce a nechcete se s nimi bavit.

Jak reagovat na příspěvky členů rodiny

Když už jsme zmínili vnoučata a děti, je dobré zmínit také diskuse pod příspěvkem. Pokud v nich na něco reagujete, vidí to úplně všichni sledující daného člověka. Diskuse pod fotografií nebo videem tedy není prostorem pro osobnější informace. Některé komentáře nemusí být především dospívajícím dětem a vnoučatům příjemné. U stories je to však jinak. Komentář, který zašlete uživateli u obrázku či videa ve stories, se zobrazí přímo jemu ve formě přímé zprávy. Pokud na něj pak reaguje, jedná se o vaši soukromou konverzaci, kterou nikdo jiný nevidí.

Proč lidé neukazují na Instagramu pravdu

Instagram je proslulý tím, že na něm najdete všechno jen ne obrázek reality. Každá fotografie je zde pečlivě upravená, i proto, že sám Instagram nabízí celou řadu filtrů, které fotografie či videa upraví tak, aby vypadaly jinak. Instagram je takovou obrazovou výstavní skříní života uživatelů. Řada z nich chce na Instagramu cíleně vypadat jinak – typicky spokojeně, bohatě, bezstarostně. Někteří lidé používají Instagram k motivaci ostatních, jiní k prodeji svých nebo cizích výrobků (za což ovšem dostávají velmi dobře zaplaceno), někteří kvůli získávání práce nebo třeba partnerů a někteří čistě proto, aby se podělili třeba o to, co se jim v daný den povedlo, líbilo, zaujalo je. Myslete tedy na to, že v drtivé většině případů se nejedná o pravdivý obraz reality a často ani pravdivou výpověď o jejich pohledu na svět.

Reklamy na Instagramu

Instagram obsahuje velké množství reklam. Ty jsou zaplacené buď Instagramu, kdy je u příspěvku pod jménem profilu napsáno „Sponzorováno“, nebo majiteli profilu, kdy se příspěvek mnohdy tváří jako běžná instagramová fotka nebo video, ale je to skrytá a draze placená reklama, která vás má nalákat k nákupu daného výrobku či služby. Pokud vám tedy někdo vypráví o skvělé nové pánvi, kterou si pořídil, tak to dělá ve většině případů proto, že za to dostal velmi dobře zaplaceno, a sám by si navíc takovou pánev třeba nikdy nekoupil. Nezapomeňte na to, že reklamy na vás mohou „vyskočit“ i při procházení stories.

Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    06.09.2021

    Vzdělávání pro učitele – e‑learningy o internetové bezpečnosti s novými tipy do výuky

    V rámci projektu Kraje pro bezpečný internet vytváříme e-learningové kurzy nejen pro učitele, ale i pro rodiče, děti nebo sociální pracovníky. Všechny tyto kurzy procházejí pravidelnou aktualizací,…

    09.06.2021

    Jak influenceři ovlivňují naše děti?

    Každý z nás má své hrdiny a idoly, kteří na něj působí a ovlivňují jej. Ať již se jedná o módní trendy, používaná slova nebo názory. Za našeho dětství to byli především herci a zpěváci. U dnešní…

    29.12.2020

    Víte, jak od ledna na drony?

    Pro majitele dronů začínají od 1. ledna platit nová pravidla. Pro většinu pilotů představuje největší změnu povinná registrace a označení jejich stroje. Mění se však i další pravidla pro létání.

    02.11.2020

    Váš balíček čeká… A podvodníci s ním!

    V posledních dnech se v České republice začala šířit další vlna podvodných zpráv, tzv. phishingu. Tentokrát jsou tyto zprávy se zneužitým logem České pošty a snaží se v uživatelích vzbudit dojem, že…