3 případy, kdy sociální sítě pomohly dobré věci
Facebook a další platformy se perfektně hodí pro šíření osvěty a pomoci druhým. Přinášíme tři případy, kdy sociální sítě přinesly happyend:
Ice Bucket Challenge
Nikdo nedokáže s jistotou říct, kde se nápad s kyblíkem plným ledu vzal. Masivnímu šíření nicméně přály jak sociální sítě, tak vysoké letní teploty. “Virální” videa, jejichž polití, promrzlí účastníci na konci nominovali další, kteří měli do 24 hodin natočit vlastní video a následně přispět libovolnou částkou, skvěle splnila svůj úkol: rozšířit povědomí o ASL neboli amyotrofické laterární skleróze a zároveň vybrat prostředky pro její léčbu a výzkum.
Humans of New York
New Yorku se přezdívá hlavní město světa. Brandon Stanton několik let pravidelně fotografuje jeho obyvatele, jež potkává při každodenních procházkách. Někdy jde o příběhy plné odvahy a radosti, jež inspirují víc než 17 milionů facebookových fanoušků po celém světě. Někdy jde však o příběhy plné strádání a beznaděje. A příznivců stránky, kteří chtějí pomoci, je naštěstí hodně. Po uveřejnění příběhu svobodné matky Jessie, která po opuštění násilnického manžela zůstala ve dvoupokojovém bytě sama na pět dětí, inspiroval zámožného dárce k tomu, aby jí na rok zaplatil nájem.
Štěňátko za milion lajků
Dvanáctiletá Cadence a devítiletá Emerson z amerického Bostonu chtěly po rodičích štěňátko. To u dětí není nic neobvyklého – až na to, že jim jejich otec slíbil, že jej dostanou, pokud pro tento účel na Facebooku sesbírají milion lajků. I když cíl vypadal dost nereálně, děvčata štěňátko dostala. Všichni na Facebooku totiž milují zvířátka. Nebo možná ne všichni, ale rozhodně dost uživatelů na to, aby svému slibu museli rodiče nakonec dostát. K 1,4 milionu lajků navíc dívkám stačilo jen pár hodin.