1586
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 1586 lidí, buďte další
13.09.2021

Varování před anketou o hotelové vouchery

Na Facebooku se v těchto dnech objevuje reklama na průzkum o otevřenosti jiným kulturám. Za vyplnění 20 otázek nabízí voucher na 3 noclehy v některém z 500 hotelů v Evropě zdarma.

Celá komunikace vyznívá poměrně důvěryhodně a snaží se vyvolat dojem, že se jedná o oficiální průzkum zaštítěný některou z evropských institucí. Za vším je ale bohužel "starý známý" trik s hotelovými vouchery Eurorest, kdy jde především o lákání peněz z nepozorných uživatelů a vůbec ne o jejich názory a preference.

Přestože se reklama i web s anketou označují jako "4. Výzkum evropských preferencí cestovního ruchu 2021", používají modrou barvu často spojovanou s Evropskou unií stejně jako motiv hvězdiček. Za celou anketou stojí polská společnost Infinity Sp. z o.o., dodavatelem voucherů pak je TLG Travel Group LLC se sídlem v cca. stotisícovém městečku Wilmington v USA. Zde tak již něco nehraje.

Druhý zádrhel nastává v okamžiku, kdy celý průzkum vyplníte a chcete si stáhnout voucher. Ten je sice zdarma, ale za jeho vystavení je však nutno uhradit 385 Kč. Pokud se podrobně podíváte do smluvních podmínek, zjistíte, že se nejedná o poslední peníze, které v rámci "bezplatných noclehů" zaplatíte. U každého ubytování totiž musíte povinně uhradit poplatek za polopenzi, která stojí od 400 Kč/osobu a den. Vezmeme-li v úvahu, že do katalogu jsou zapojeny především 3* hotely s nižším hodnocením, je výhodnost takového nákupu značně diskutabilní.

Konkrétním příkladem může být Hotel U Černého orla na náměstí v Telči, který má na Google hodnocení 2,3*, na Bookingu pak 7,6. Tento populární server nabízí rezervaci dvoulůžkového pokoje za 913 Kč/noc. V rámci bezplatného hotelového voucheru však musíte zaplatit 1 296 Kč za osobu. Snídaně a večeře pro jednoho v tomto hotelu Vás tedy vyjde na 840 Kč. A to ještě nepočítáme cenu voucheru! Obdobně je to i s dalšími hotely v nabídce.

Příklad hotelových voucherů, který se po letech opět objevil v České republice, ukazuje, jak důležité je vědět, kam klikáme, stejně jako pozorné čtení smluvních podmínek, které většina lidí bohužel přeskakuje či "slepě odklikává".

 

Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    09.11.2021

    Varování před ruskými přítelkyněmi: skutečný příběh

    Varování před seznamováním s dívkami z východu není ničím novým. Obvykle se však dočteme, že podvodníky toužící po našich penězích poznáme velmi snadno. Např. podle oslovení přes Facebook, ověřením…

    28.09.2021

    Soutěžte s projektem Kraje pro bezpečný internet

    Až do 28. února 2022 se žáci a studenti základních a středních škol z celé České republiky mohou zapojit do soutěže s projektem Kraje pro bezpečný internet, dozvědět se, jak se bezpečně pohybovat na…

    06.09.2021

    Vzdělávání pro učitele – e‑learningy o internetové bezpečnosti s novými tipy do výuky

    V rámci projektu Kraje pro bezpečný internet vytváříme e-learningové kurzy nejen pro učitele, ale i pro rodiče, děti nebo sociální pracovníky. Všechny tyto kurzy procházejí pravidelnou aktualizací,…

    09.06.2021

    Jak influenceři ovlivňují naše děti?

    Každý z nás má své hrdiny a idoly, kteří na něj působí a ovlivňují jej. Ať již se jedná o módní trendy, používaná slova nebo názory. Za našeho dětství to byli především herci a zpěváci. U dnešní…