Sociální sítě nejsou jen pro zábavu. 5 praktických tipů, jak je využívat
Sociální sítě nemusí nutně sloužit jen ke sdílení událostí z našich životů. Jsou zároveň i velmi zručným adresářem, průvodcem, servisem a inspirací pro vše, co potřebujeme:
1. Zákaznická péče
Facebooková stránka informující o firemních aktivitách patří dnes mezi naprosté samozřejmosti. Společnosti si jsou dobře vědomy výhod této platformy, neboť díky ní můžou lépe informovat o nejnovější nabídce, komunikovat se zákazníky a zlepšovat poskytovaný servis. Otevřená diskuze a komentáře ještě zvyšují jejich efektivitu tím, že zákazníci mohou vzájemně vidět své reakce a uživatelské recenze, a tím vytváří vyšší tlak na kvalitu. Obecně bývají v servisu pro zákazníky na sociálních sítích nejaktivnější banky, aerolinky a telefonní společnosti.
2. Interaktivní průvodce
Propracované profesionální profily činí z Facebooku perfektního a vždy aktuálního průvodce po restauracích a dalších místech, jež chceme navštívit. Ať už těch zavedených nebo nově otevřených. Můžete si prohlédnout fotografie jídel, pročíst menu i recenze návštěvníků, případně si zjistit otvírací hodiny a zarezervovat stůl. Riziko spojené s obrážením podniků naslepo je zase o něco víc eliminováno.
3. Jste prolinkovaní?
O výhodách profesních profilů firem a podniků jsme si už řekli. Ale co ten váš? LinkedIn je síť pro ty, kteří chtějí profesně stoupat, a k tomu jim pomáhá propojení s dalšími ambiciózními uživateli. Pravidelně aktualizovaný profil se všemi pracovními zkušenostmi mluví pro váš prospěch – headhunteři (neboli lovci talentů) a potenciální zaměstnavatelé síť projíždí křížem krážem a možná právě v tento moment pro vás chystají nabídku na práci snů.
4. 140 znaků a jste v obraze
Twitter, platforma pro tzv. mikroblogování, nedávno oslavil své desáté narozeniny. Za tu dobu se stal velmi rychlým nástrojem pro sdílení aktuálního dění - umožňuje novinářům, svědkům událostí i kapacitám v oboru vyjádřit se k danému problému prakticky okamžitě. Subjektiva pohledu zaručuje jeho autenticitu, pro kterou se stal tolik oblíbeným. Díky hashtagům je možné vyhledávat témata, jež vás zajímají. Skrze jedno klíčové slovo se dostanete k záplavě vyjádření a postřehů. O jeho síle vypovídá i skutečnost, že napomohl strhnout tzv. arabské jaro v roce 2010.
5. Seznamka pro němé tváře
Internetová přátelství se zdaleka nemusí týkat jen lidí, jak ukazuje stránka packdog.com. Páníčkové tam svým miláčkům mohou založit profil a “spřátelit je” jak se psy, jež znají z parku, tak s těmi, co žijí na druhém konci světa. A spolu si pak domlouvají společné venčení, a později třeba i šťeňátka. Nápad zní trochu bláznivě, na druhou stranu by bylo divné spíše to, kdyby žádná taková stránka neexistovala