Jak uspět na Instagramu?
Instagram změnil svět internetu. I když existuje jen něco přes pět let, naučil své uživatele, co nejlépe fotit a sdílet snímky, což v současnosti dělá přes 400 milionů lidí na celé planetě. Na Instagramu se může stát globální celebritou kdokoliv, stačí být originální, mít dobré fotky, cit pro estetiku a vtip nebo nadhled.
Princip, na základě kterého boří Instagram rekordy je jednoduchý - využívá vizuální zkratku. V dnešní super rychlé době už nikdo nic nechce číst a místo popisu toho, jak vás v tramvaji někdo polil kávou, je mnohem efektivnější flek vyfotit a říct vše potřebné beze slov. Nemusíte být nutně profesionální fotograf, abyste byli oblíbení. Instagram dává prostor úplně každému a to díky obrovskému množství filtrů a možností, jak fotky upravovat a ladit.
Český Instagram má přes 300 tisíc uživatelů, z toho skoro 60% uživatelek. Ti rádi fotí své mazlíčky nebo jídlo. Základním principem pro úspěch na této síti je nelézt nikomu na nervy. To platí o to víc v případě firemního marketingu, který by měl být velmi decentní a neměl by kopírovat reklamní styl Facebooku, kde je možné prakticky cokoliv. Na Instagramu je prostor pro vrcholnou estetiku, smysl pro detail a nápaditost.
Pokud chcete na Instagramu uspět držte se železného pravidla - méně je někdy více. Fotky sem nesázejte jednu za druhou, spíš je promýšlejte a pak postujte snímky, se kterými jste opravdu spokojení. Věřte, že tamní komunita to ocení. Nejdůležitější ale je, aby Instagram bavil především vás.
Můžete se inspirovat úspěšnými profily z tuzemska i zahraničí. Třeba účtem českého designera Jiřího Šiftaře (@jeera) nebo odvážnými profily založenými na selfie prezentaci (@officialnikola nebo @viviankindle). Ve světě najdete statisíce zajímavých účtů, často zahrnující fotky s domácími mazlíčky a tak má svůj profil tříletá veverka Jill (@this_girl_is_a_squirell) nebo parta zachráněných psích seniorů, prasete a králíka (@wolfgang2242).