1638
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 1638 lidí, buďte další
22.04.2016

5 uživatelských podmínek, které vás na Facebooku možná překvapí

Bez souhlasu s podmínkami užívání by na Facebooku nemohl být nikdo z nás. Zpravidla jde o dlouhé a nudné čtení, navíc psané malými písmenky a právnickým jazykem, což jejich čtení ještě více znepříjemňuje. Ačkoliv Facebook nedávno podmínky zjednodušil, i tak je čte málokdo. Každá stránka, jejíž užívání podobný souhlas vyžaduje, kalkuluje s tím, že si ho uživatelé zpravidla nečtou. Možná jste se již setkali s ironicky znějící přezdívkou Velký Bratr. Jak moc se takové označení blíží pravdě?

1. Nastavením soukromí můžete předejít zneužití dat

Vše, co se dá označit termínem duševní vlastnictví (statusy, fotografie a videa) vaše oblíbená sociální síť shromažďuje. Na vašem Nastavení soukromí přitom závisí, kdo se k těmto informacím může dostat. A tím pádem i to, jak s nimi může být nakládáno pro další užití. Je-li váš profil veřejný, může vše vidět úplně každý, a to aniž by byl uživatelem Facebooku.

2. Velký bratr ví, kde se právě nacházíte

Ví, kde bydlíte, kde pracujete, kde nakupujete i kam jezdíte na dovolenou. U každé vaší aktivity mapuje místo, kde proběhla i čas, kdy se tak stalo. S každým příspěvkem sdělujete své momentální kde a kdy.

3. Velký bratr má další sourozence

V podmínkách se dále doslova uvádí, že: informace, které o vás získáme, sdílíme v rámci skupiny společností, které jsou součástí Facebooku.” To znamená, že o vašich aktivitách vědí např. analytické firmy, které pod Facebook spadají, ale také Instagram nebo WhatsApp

4. Facebook ví, co kupujete

“Chceme, aby naše inzerce byla stejně relevantní a zajímavá jako ostatní informace, které najdete v našich Službách. Tento závazek máme neustále na paměti, a proto využíváme veškeré informace, které o vás máme, abychom vám zobrazovali relevantní reklamy.” Skrze vaši činnost a zájmy vyhodnocuje Facebook reklamy, které se vám zobrazují, a to je velké plus pro všechny inzerenty. Na druhou stranu, stejně tak postupuje i Seznam či Google. Provoz služeb, jež „bezplatně“ poskytují, také něco stojí, a tak je logické, že se reklamě nevyhnete. Pokud i tak chcete eliminovat množství a zásah reklamy, využijte nastavení pro reklamu, jež Facebook férově nabízí.

5. Divoká karta

Stal-li se Facebook bránou pro platbu kartou, sociální síť si data o transakci si uchová. Myslí se tím “například číslo kreditní nebo debetní karty a další informace o kartě, další informace o účtu a ověření a také podrobnosti o fakturaci, dopravě a kontaktních údajích”. To by samozřejmě nešlo bez bezpečnostního certifikátu. Neděste se – takový postup se nijak neliší od bank a internetového bankovnictví. Facebook zároveň prohlašuje, že vaše údaje nepředá třetí straně, takže vašim financím a účtu by se nemělo nic stát.


Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    05.04.2019

    GDPR a kybernetická bezpečnost snadno a rychle

    Zanedlouho to bude již rok, co GDPR vstoupilo v platnost. Firmám, a nejen jim, tak nastaly nové povinnosti. O tom, jaká práva vám GDPR dává, jsme již psali. Pokud ale nedokážete některou z povinností…

    25.03.2019

    5 bizarních emodži, která jste asi nikdy nepoužili

    Emodži, emotikony nebo taky smajlíci. Před pár lety se tyhle obrázky v komunikaci objevovaly spíš výjimečně, dnes je používá skoro každý a mnozí za den pošlou víc smajlíků než souvislých vět.…

    21.02.2019

    Apple Pay je v Česku, zaplatíte mobilem i hodinkami!

    Do České republiky konečně dorazila poslední z technologií mobilního placení. Jak používat mobilní platby od Applu, co k nim potřebujete a jak vše probíhá?

    02.01.2019

    Největší průšvihy v kybernetické bezpečnosti v roce 2018

    Rok 2018 je úspěšně za námi a v technologiích se toho událo opravdu mnoho. Kromě všeho pozitivního bohužel došlo i k několika nemalým problémům v oblasti kybernetické bezpečnosti, přičemž některé se…