1965
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 1965 lidí, buďte další
22.04.2016

5 uživatelských podmínek, které vás na Facebooku možná překvapí

Bez souhlasu s podmínkami užívání by na Facebooku nemohl být nikdo z nás. Zpravidla jde o dlouhé a nudné čtení, navíc psané malými písmenky a právnickým jazykem, což jejich čtení ještě více znepříjemňuje. Ačkoliv Facebook nedávno podmínky zjednodušil, i tak je čte málokdo. Každá stránka, jejíž užívání podobný souhlas vyžaduje, kalkuluje s tím, že si ho uživatelé zpravidla nečtou. Možná jste se již setkali s ironicky znějící přezdívkou Velký Bratr. Jak moc se takové označení blíží pravdě?

1. Nastavením soukromí můžete předejít zneužití dat

Vše, co se dá označit termínem duševní vlastnictví (statusy, fotografie a videa) vaše oblíbená sociální síť shromažďuje. Na vašem Nastavení soukromí přitom závisí, kdo se k těmto informacím může dostat. A tím pádem i to, jak s nimi může být nakládáno pro další užití. Je-li váš profil veřejný, může vše vidět úplně každý, a to aniž by byl uživatelem Facebooku.

2. Velký bratr ví, kde se právě nacházíte

Ví, kde bydlíte, kde pracujete, kde nakupujete i kam jezdíte na dovolenou. U každé vaší aktivity mapuje místo, kde proběhla i čas, kdy se tak stalo. S každým příspěvkem sdělujete své momentální kde a kdy.

3. Velký bratr má další sourozence

V podmínkách se dále doslova uvádí, že: informace, které o vás získáme, sdílíme v rámci skupiny společností, které jsou součástí Facebooku.” To znamená, že o vašich aktivitách vědí např. analytické firmy, které pod Facebook spadají, ale také Instagram nebo WhatsApp

4. Facebook ví, co kupujete

“Chceme, aby naše inzerce byla stejně relevantní a zajímavá jako ostatní informace, které najdete v našich Službách. Tento závazek máme neustále na paměti, a proto využíváme veškeré informace, které o vás máme, abychom vám zobrazovali relevantní reklamy.” Skrze vaši činnost a zájmy vyhodnocuje Facebook reklamy, které se vám zobrazují, a to je velké plus pro všechny inzerenty. Na druhou stranu, stejně tak postupuje i Seznam či Google. Provoz služeb, jež „bezplatně“ poskytují, také něco stojí, a tak je logické, že se reklamě nevyhnete. Pokud i tak chcete eliminovat množství a zásah reklamy, využijte nastavení pro reklamu, jež Facebook férově nabízí.

5. Divoká karta

Stal-li se Facebook bránou pro platbu kartou, sociální síť si data o transakci si uchová. Myslí se tím “například číslo kreditní nebo debetní karty a další informace o kartě, další informace o účtu a ověření a také podrobnosti o fakturaci, dopravě a kontaktních údajích”. To by samozřejmě nešlo bez bezpečnostního certifikátu. Neděste se – takový postup se nijak neliší od bank a internetového bankovnictví. Facebook zároveň prohlašuje, že vaše údaje nepředá třetí straně, takže vašim financím a účtu by se nemělo nic stát.


Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    13.08.2020

    Jonathan Galindo ‑ nový fenomén, který straší děti

    Již je to pár let, co děti a jejich rodiče strašila on-line výzva Modrá velryba či děsivě vyhlížející Momo, která přes WhatsApp posílala zprávy s násilným obsahem. Oba "strašáci" již začali pozvolna…

    02.08.2020

    Kyberšikana

    Vybavujete si ze svého dětství okamžiky, kdy někdo ubližoval vašemu spolužákovi? Dlouhodobě ho psychicky i fyzicky týral, bral mu svačiny, a k jeho nadávkám se postupně přidala celá třída? Tenkrát se…

    15.06.2020

    On‑line seriál „Pozor na kyberprostor!“

    Projekt Kraje pro bezpečný internet, volné sdružení všech krajů České republiky, se prevenci internetové kriminality věnuje již od roku 2013. V posledních 4 letech uvedl na svět mj. 40 videí s…

    03.06.2020

    Zdravotní záznamy jsou pro hackery zlatý důl

    Za kolik lze zpeněžit ukradené informace? Právě tuto otázku si pokládají zločinci, kteří se dostanou k cizím údajům a chtějí je zpeněžit na černém trhu. Zatímco za ukradené číslo kreditní karty mohou…