{/syntax}
2119
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 2119 lidí, buďte další
26.11.2020

Zdražování před Black Friday?!

Odpíráte si každý rok nákup dražších věcí a netrpělivě čekáte na Black Friday? Nejste v tom sami. Na tento marketingový svátek čekají statisíce lidí na celém světě a firmy to moc dobře vědí. Lákají nás na závratné slevy a my jim věříme. Třeba loni jsme jim u Mallu uvěřili za 1,8 mld. korun a u Alzy za 3,3 mld. korun. Ovšem letošní Black Friday má být, kvůli zavřeným kamenným obchodům, opravdový trhák, který ve své historii nemá obdoby.

Nejdřív ale krátký exkurz do historie. Teorií o tom, jak vznikl Černý pátek, je hned několik. Asi nikoho nepřekvapí, že tento předvánoční „zvyk“ k nám přišel z USA. Následuje po jejich Dni díkuvzdání, tedy na čtvrtý pátek v listopadu. Obchodníci si prý po několika dnech, kdy Američané nenakupovali a slavili s rodinami, chtěli vylepšit tržby a dostat se z červených (mínusových) čísel do černých (plusových). Druhá teorie pochází ještě z dob otroctví. Otrokáři prý den po Díkuvzdání dovolili svým otrokům zajít si svobodně do obchodu. V pátek. Otroci nebyli běloši… Ale protože Black lives matter, na předchozích 5 vět raději úplně zapomeňte. Podle webu www.history.com název „Černý pátek“ vznikl z úplně jiných důvodů. Policie jím v 50. letech 20. století popisovala naprostý chaos v ulicích Philadelphie, do kterých se sjelo stovky tisíc lidí na fotbalový zápas mezi armádou a námořnictvem. S obchody to mělo společného jen tolik, že v nich na černý pátek rostly počty krádeží. V České republice zavedla tento zvyk společnost Alza.

A jak je to s těmi slevami? Pokud nechcete slevu zadarmo, je vaše přání na dosah. Stále je mnoho obchodníků, včetně těch opravdu velkých, kteří manipulují s původní cenou zboží a nabízejí neexistující slevy. Skvělý prográmek na to vymysleli tvůrci z Hlídače shopů. Na jejich webu www.hlidacshopu.cz si můžete zkontrolovat, zda sleva uváděná prodejcem je pravdivá, zavádějící, či zcela smyšlená. Bohužel zatím kontrolují „jen“ 18 e-shopů, ale za to samé těžké váhy – Mall, Tesco, Alza, Pilulka a další.

Šli jsme si cvičně nakoupit a ušetřili jsme… 30 korun!

 

No, sami vidíte, že čekat na slevu je mnohdy úplně zbytečné… U tabletu jsme chtěli ušetřit 15%, u pračky dokonce 23%. Antibakteriální gel byl sice ve velké slevě, ale za ušetřených 30 korun si nezaplatíme ani poštovné.

Největším překvapením byla infrasauna u Mountfieldu. Ještě letos 17. října stála 54.390,- Kč, pak během jednoho dne zdražila o 130% (?!!!). Schválně se podívejte, zda ji Mountfield na Black Friday s velkou slávou zlevnil třeba o pěkných… 50%?

Pokud ani teď nemáte ještě nakupování ve slevách dost, v pondělí 30. 11. 2020 vás čeká Cyber Monday! Ale o tom zase někdy příště.

 

Nina Moravcová, projekt Kraje pro bezpečný internet

 

 

Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    20.07.2023

    Co poslouchat o kyberbezpečnosti

    Podcasty se staly běžnou součástí našeho života. Během léta si jejich poslechem můžeme zpříjemnit volné dny nebo dovolenou. Poslechnout si je můžeme v autě, v lese, u vody i v naší oblíbené kavárně.

    09.05.2023

    Podcasty KyberGuru odhalují zákulisí internetové kriminality

    Desetidílný podcastový seriál KyberGuru osvětluje posluchačům pět aktuálních témat, která se týkají každého uživatele internetu.

    21.11.2022

    8 otázek a odpovědí k elektronické identitě

    Usnadňuje podání žádosti o příspěvek na bydlení, daňového přiznání nebo přihlášení k portálu zdravotní pojišťovny. Řeč je o elektronické identitě.

    14.06.2022

    Podvodníci loví na Instagramu. Zneužívají přitom ČEZ i Aktuálně.cz

    Na české uživatele Instagramu v těchto dnech útočí reklama na výhodné investování do akcií energetické společnosti ČEZ.