Za co nejvíce utrácíme na internetu?
Češi na internetu nakupují často a rádi. Aby také ne – nezávazné brouzdání a následné objevení výhodné nabídky svede (téměř) každého. Poměrem těch, co si rádi něco koupí online, se v rámci Evropské Unie dokonce řadíme k nadprůměru. Internetové nákupy tvoří celkem 10 % příjmů z maloobchodu, stejně jako třeba v Německu a Rakousku. A čísla stále rostou. Podle propočtů na „netu” letos utratíme 81 miliard korun. Jen počet e-shopů se lehce snižuje, i přesto jich je na našem trhu zhruba 36 000.
Asi nikoho nepřekvapí, že nejvíce táhne elektronika. Takový nákup se vyplatí, ať už u televize, počítače, mixéru anebo tzv. bílého zboží. Prodejci odpadá pronájem obchodních prostor, a proto si může dovolit jít s cenou níže.
Krok s elektronikou drží oblečení a obuv. I když odpadá možnost vyzkoušet si vybraný kousek v kabince, výhodné ceny a exkluzivní nabídky i tak spoustu nakupujících přesvědčí. Ostatně poctivé e-shopy dodržují zákony a stejně jako v kamenném obchodě máte možnost nepadnoucí oblečení vrátit. Řada těch největších obchodů láká i na dopravu zdarma, a to i ze zahraničí. Mezi nejoblíbenější e-shopy patří třeba Zoot, Answear či Outletexpert.
Mezi další oblíbené kategorie patří dětské zboží. Každý, kdo někdy pořizoval naráz kočárek, přebalovací pult, postýlku a další nezbytnosti asi ví, jak se takový nákup může prodražit. A zvlášť v takovém období je každá koruna dobrá!
Nárůst zaznamenávají i prodejci letenek a zájezdů. Pokud máte duši dobrodruha a zároveň oplýváte vynalézavostí a trpělivostí, běžně najdete letenku do míst za zlomek ceny oproti autobusu nebo vlaku. Levné letenky seženete třeba na portálu Letuška.cz nebo Skyscanner.
Před pár lety bychom si stěží představili, že online budeme nakupovat i potraviny. Zahraniční trend nicméně před nedávnem dorazil i k nám a jeho obliba roste. Dvě hodiny strávené mezi supermarketovými regály pro málokoho představuje ideální trávení volného času. Potraviny online nakoupíte třeba v Tesco, Rohlík.cz nebo na Koloniál.cz.
Vedle toho, že se internetové nákupy těší stále větší popularitě, se mění i možnosti, jak je provádět. Stále více zákazníků využívá tablet či mobilní telefon. A na to přizpůsobením svých webovek pružně reaguje 27 % tuzemských e-shopů.