1965
Máme radost, článek se vám líbí.
Už si ho přečetlo 1965 lidí, buďte další
16.06.2016

Z platebních metod stále vede dobírka

Češi se nakupování na internetu nebojí: zkušenost s nákupem má přes 80 % uživatelů, kteří ročně utratí přes 81 miliard Kč. I tak ale preferují metody, které lze z hlediska dnešní doby považovat za zastaralé. Z platebních metod za virtuální úlovky bezkonkurenčně vede ta na dobírku, v roce 2010 se pro tuto metodu rozhodlo celých 86% nakupujících, přičemž toto číslo klesá v průběhu let jen pozvolna.

Může se zdát, že nejde o nic pozoruhodného. Je na místě otázka, zda je takový druh platby ten nejvhodnější. Ať už jde o jakoukoliv částku, dobírka je zpravidla vždy zpoplatněná. U malých nákupů může cenu navýšit klidně až o polovinu, u těch velkých se zase objevuje riziko manipulace s tak velkým finančním obnosem, jak pro nakupujícího, tak pro obchodníka. 

Ať už za odmítavým postojem vůči internetovým platbám stojí neznalost či nedůvěra, není důvod si ono stigma držet. Platby kartou jsou velice jednoduché, neboť stačí zadat pouze několik údajů. A víme-li, jak vypadá poctivý e-shop (odkaz na starší článek), nemusíme se bát ani toho, že nás někdo napálí. Jak uživatelská přístupnost, tak dobrá reklama je v nejvyšším zájmu každého prodejce.

Platba převodem se sice také obejde bez hotovosti, je však zbytečně zdlouhavá, neboť peníze na účet obchodníka mohou putovat až tři pracovní dny.

Obchodníci zároveň přiznávají, že v průběhu let jsou on-line platby kartou na vzestupu. Další průzkumy jejich tvrzení ještě rozvádí: platbu kartou preferují zákazníci do 35 let, kteří se obecně lépe orientují ve virtuálním prostředí.

Platba předem může vzbuzovat spíše nepříjemné pocity, domnělé nebezpečí přitom spočívá jinde. Každý e-shop, na kterém zvažujeme nákup, si zaslouží “proklepnutí” v podobě příznivých recenzí uživatelů, anebo ústního doporučení od přátel. I přes počáteční obavy můžete ve finále zjistit, že internetové nákupy lze ještě usnadnit :-)


Přidat nový komentář

×

    Nemělo by vám uniknout

    14.06.2022

    Podvodníci loví na Instagramu. Zneužívají přitom ČEZ i Aktuálně.cz

    Na české uživatele Instagramu v těchto dnech útočí reklama na výhodné investování do akcií energetické společnosti ČEZ.

    13.05.2022

    Pozor na falešné SMS!

    Uživatelé mobilních telefonů s operačním systémem Android by se měli mít na pozoru. Sítěmi českých mobilních operátorů se šíří malware Flutbot, který útočí právě na takováto zařízení.

    09.11.2021

    Varování před ruskými přítelkyněmi: skutečný příběh

    Varování před seznamováním s dívkami z východu není ničím novým. Obvykle se však dočteme, že podvodníky toužící po našich penězích poznáme velmi snadno. Např. podle oslovení přes Facebook, ověřením…

    28.09.2021

    Soutěžte s projektem Kraje pro bezpečný internet

    Až do 28. února 2022 se žáci a studenti základních a středních škol z celé České republiky mohou zapojit do soutěže s projektem Kraje pro bezpečný internet, dozvědět se, jak se bezpečně pohybovat na…