Obchodní portály jsou plné značkového zboží, ale i lechtivých fotografií
Prodáváte rádi oblečení přes obchodní portály či sociální sítě? Vytváříte inzeráty tak, že se nejprve ve vámi nabízeném oblečení vyfotíte a pak vložíte do nabídky svoji fotku, abyste upoutali pozornost a pomohli tak rychlejšímu prodeji? Nebo spíše patříte k těm konzervativnějším, co vše raději vyfotí na ramínku či na gauči? Kupující jistě ocení, když se mohou podívat, jak např. šaty vypadají na reálné postavě. A co teprve spodní prádlo či plavky...
Některé prodejkyně jsou odvážné a i vyzývavý druh spodního prádla vyfotí na postavě ze všech detailů. Příkladem může být fotografie z jednoho inzerátu na populárním serveru Vinted, která odhaluje možná více, než slečna původně zamýšlela (záměrně jsme ji pro potřeby tohoto článku rozmazali).
Pokud v profilu nepoužijí přezdívku a nazvou se svým pravým jménem, přiloží svou fotografii, kde je zřetelný obličej, můžou se pak snadno stát terčem podvodníků či pomstychtivých „kamarádek“ nebo třeba ex-přítele. Obzvlášť tehdy, když jejich nabídka skýtá více takových zajímavých fotografií.
Tzv. kybergroomeři (ti, co se vydávají za někoho jiného) často slídí právě po takovýchto fotografiích, aby je následně využili do falešného profilu na sociálních sítích, na který by lákali nerozvážné muže toužící po seznámení. Ti pak na oplátku své falešné virtuální přítelkyni též pošlou odvážné snímky a vydíraní ze strany groomera začíná.
A co teprve, když si slečna z inzerátu někoho znepřátelí. Pomsta může být sladká. Je velice snadné použít vybrané fotografie a vytvořit inzerát na některé ze seznamek, kam už přidáte jen telefonní číslo či e-mail oběti. Ta se pak nestačí divit, kolik mužů jí bude psát, že mají zájem se seznámit.
Podobných případů vám dovedeme vyjmenovat hned několik. Podvodníků se v kybersvětě nachází velké množství a může se jednat buď o někoho cizího, kdo „jen“ hledá lechtivý fotomateriál, nebo dokonce někoho, koho znáte a kdo má zájem vás zesměšnit či šikanovat.
Nechceme vám dávat návody, jak fotografie tohoto typu zneužít. Berte to jako příklady z praxe, co vše se s vašimi fotografiemi může stát. Příště si jistě rozmyslíte, jaké fotografie do inzerátu vložit. Bližší informace lze zájemcům v prodejních aplikacích posílat v soukromých zprávách, ale i tak si dopředu řádně ověřte, s kým máte tu čest. Neposílejte je novému členovi, který ještě neobdržel žádné pozitivní hodnocení, ale jen ověřeným nakupujícím. Ale i v tomto případě si dopředu pečlivě zvažte, zda je dobrý nápad fotit se zrovna ve spodním prádle či v plavkách.
Staré známé přísloví „Dvakrát měř, jednou řež.“ totiž na internetu platí dvojnásob. Co na něj jednou dáte, už nemusíte nikdy dostat zpět.