Celebrity z YouTube
Rodiče se nemusí příliš trápit tím, že by jejich děti vysedávaly u televize. Svět teenagerů je totiž jinde, na internetu. A ten zrodil před několika lety nové celebrity – youtubery. Obyčejní kluci a holky oslovují desetitisíce mladých fanoušků a fanynek těmi nejšílenějšími i úplně obyčejnými videi. Ať jde o vtipné skeče, jak koho napálit, hraní videoher v přímém přenosu, návod jak se dobře obléct nebo nalíčit až po pokoření těch nejulítlejších výzev. Ti nejlepší z hvězd YouTube pak dosahují měsíčních příjmů, za které by se nemuseli stydět vrcholoví manažeři.
První čeští youtubeři vložili svá videa na internet už v roce 2011. V té době se autoři hlavně nahrávali, jak takzvaně "paří" videohry a zároveň k tomu přidávali svůj komentář. Někteří ze současných nejúspěšnějších youtuberů u hraní her zůstali, jiní se vydali zkoumat, jaké hranice můžete ve světě internetu pokořit. A tak vznikly první ujeté skeče a splněné výzvy, které pro každého vymýšlí jejich mladí diváci a divačky. Tak, jak někteří youtubeři svá videa profesionalizovali, přišla řada na vlogy – tedy video blogy popisující každodenní život. Kromě kluků obstály v tvrdé konkurenci světa internetu i mladé slečny. Jejich videa se velmi často točí kolem lifestylových témat, módy nebo kosmetiky.
Čím šílenější nápad, tím více shlédnutí, lajků a takzvaných odběratelů - tedy lidí, kteří daný kanál pravidelně sledují. Tento mocný marketingový nástroj dneška je odpovědí na otázku, jak je možné, aby video, kde si někdo pomaže celé tělo nutelou, sní škorpióna nebo simuluje pád z balkónu, získalo jeho autorovi nebo autorům statisícové příjmy. Youtuber totiž získává peníze z každého shlédnutého videa, kam povolí umístit reklamu.
Nejslavnější čeští youtubeři jsou Viral Brothers, v současnosti mají téměř 3 miliony odběratelů a přes 520 milionů shlédnutí všech svých videí. Proslavili se hlavně díky rubrice Debilní kecy a takzvaným prankům, kdy vymýšlejí nejrůznější šílenosti, jak sami sebe napálit.
Neúspěšnější českou youtuberkou je pak Teri Blitzen. Kromě rubrik móda a beauty začala s pravidelným vlogováním a stejně jako její mužští kolegové přijímá výzvy od diváků a divaček, které statečně plní. Teri Blitzen má skoro 400 tisíc odběratelů a téměř 52 milionů shlédnutí.